Ups en downs - Reisverslag uit Udaipur, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu Ups en downs - Reisverslag uit Udaipur, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu

Ups en downs

Door: rolandenmarije

Blijf op de hoogte en volg Roland en Marije

08 Oktober 2011 | India, Udaipur

Dag lieve allemaal!

We zijn alweer een aantal dagen en ervaringen verder! Op de tweede dag werden we opgehaald door Mr. Alam en zijn we naar Elephanta Island geweest, dat was mooi, maar niet spectaculair. We werden die dag erg geconfronteerd met het feit dat iedereen wat van je wil en alles draait om geld. Wil je de gids een fooi geven, is het te weinig, en krijg je van een schattig meisje (of een monnik) een armbandje, dan kan je meteen dokken, anders wordt 'ie met geweld weer van je afgetrokken. Wij waren het dus aardig zat die dag. Toen wij weer terug kwamen bij het hostel ontmoetten we twee Vlamingen, Tim en Martien, die ons uitnodigden mee te gaan naar een lounge. Zij hadden net zo'n dag als wij gehad dus we konden even lekker stoom afblazen. Maar toen we bij Juhu Beach kwamen sloeg de sfeer meteen om. Er was namelijk een gigantisch feest, Dussehra, waar Shiva de demon Rawana heeft overwonnen. Na een aantal cocktails en een heerlijke maaltijd hebben wij ons in dit feest gestort, waar vooral ik als blondine erg opviel en met iedereen als de foto moest. Het was een geweldige ervaring!

De volgende dag zijn we naar een Nationaal Park gegaan waar wij een 'safari' (20 minuten rondgescheurd en maar liefst 3 tijgers en een schim van een leeuw gezien) hebben gedaan. Vervolgens wilden we dorlopen naar een paar grotten, maar na dik 2 uur lopen in de hitte zijn we maar omgekeerd, we moesten immers nog eten, bagage ophalen en om 9 uur onze trein hebben. Wat we gelukkig ondanks onze stomme taxichauffeur die steeds shortcuts nam maar vervolgens weer moest omkeren (grrr!) nog hebben gehaald.

Het plan was om naar Jodhpur te gaan, maar daar was geen trein voor beschikbaar, dus het werd Jaipur, maar liefst 22 uur treinen... We deelden de coupé met 2 Fransen en een hele onbeschofte Indiër. Die twee Fransen gingen naar Udaipur, en stapten bij Abu Road uit, om vervolgens met de bus door te gaan. Inmiddels waren wij de trein ook behoorlijk zat en de bechrijvingen van Jaipur in de Lonely Planet stonden ons toch niet zo aan, dus wij zijn ook uitgestapt. Na 4 uur in een hete bus kwamen we aan in Udaipur, en wat een leuk stadje! We zitten ook in een heel knus hostel, met een eigen terrasje met uitzicht over Lake Pichola. We blijven hier een aantal dagen en pakken daarna de bus naar Jodhpur. Maar nu zal ik eerst even wat foto's uploaden!

Heel veel liefs van ons!

PS. Hoe gaat het met de poesjes??????

• 08 Oktober 2011 - 17:01

Jan B:

Wat een leuke verhalen, ga zo door Mieke en ik genieten ervan.

Toi ,toi ,toi

• 09 Oktober 2011 - 07:36

Renske:

kusje!

• 09 Oktober 2011 - 09:29

Edith:

Leuk, die verhalen en de foto's, zo wordt het afscheid wat minder lang, omdat we lekker met jullie meereizen.

leuke en minder leuke dingen, dat bedelen en dat overal geld voor moeten betalen, is inderdaad erg hinderlijk, je voelt je dan niet zo vrij om spontaan dingen te doen of tye zeggen, maar dat is hun cultuur.

Met de poesjes zul je sushi en dushi wel bedoelen, maar Simpel is ook erg zielig.

Hij mag nu echt de bench niet meer uit omdat het gewricht erg instabiel is en steeds uit de kom vliegt.
    Maar als je hem aanhaalt spint hij heel erg hard en weet van gekheid niet hoe lief hij moet doen, hij is niet verdrietig.

Ik heb skype gedownload, hoe zit het met het tijdsverschil?

kusjes mama en papa

• 09 Oktober 2011 - 10:32

Joram, Dorine En Fem:

Ha lieffies,
    Zo stoer dat jullie dit doen, fijn dat je dan niks hebt vastgelegd en alles kan doen waar je op dat moment zin in hebt. Geniet maar lekker samen en blijf vooral bloggen...

Liefs van ons

• 11 Oktober 2011 - 09:15

Linda & Richard:

We lezen even al jullie reisverslagen door want komen net terug uit Mexico en hadden nog niets gezien/gelezen. Heerlijk om zo mee te reizen naar India. Ik zie dat de eerste houseparty al achter de rug is en vele zullen vast volgen. Immers met zoveel mensen moet je een leuk feessie kunnen bouwen toch? Hoe was het ook alweer? 17 milj op 4x Ljouwert? xxx

Verslag uit: India, Udaipur

Incredible India.....