De eerste dag - Reisverslag uit Bombay, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Bombay, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: rolandenmarije

Blijf op de hoogte en volg Roland en Marije

05 Oktober 2011 | India, Bombay

Dag lieve allemaal

We hebben onze eerste dag overleefd! Gisteravond schrokken wij een beetje van de drukte, armoede en troep hier. We zitten namelijk in een vieze buitenwijk in Mumbai. Toen wij vanochtend gingen ontbijten werden we benaderd door Mr. Alam, een taxichauffeur die ons aanbood Mumbai te laten zien. Na wat heen en weer vragen zei hij dat wij achteraf zelf mochten bepalen wat we wilden betalen. Dus we zijn met hem meegegaan. Gelukkig had de taxi airco en sprak de chauffeur aardig Engels. Het is hier nogal benauwd en druk (17 miljoen inwoners op een oppervlakte van 4x Leeuwarden).

De eerste stop maakten wij bij een koffiezaak, want we hadden aardig lang in de file gestaan. Na een kop koffie en een broodje zijn we op weg gegaan naar het Gandhi museum. Op de heenweg zagen we ook de werelds grootste wasserette, waar per dag 500.000 kledingstukken met de hand gewassen worden! Vervolgens zijn we naar een tempel geweest en naar de hangende tuinen. Hier kwamen de eerste Indiërs vragen of wij met ze op de foto wilden. Ook werden we bij verschillende 'dure' tapijtwinkels gebracht waar we even moesten 'kijken'. Roland zag op een gegeven moment dat de winkelier de chauffeur geld gaf; hij verdiende dus aan het klantenlokken. Maar goed, geen probleem. Verder hebben we nog wat oude Britse gebouwen bekeken (Victoria Station) en toen gingen we naar Piet de Kleermaker, waar Ro 3 overhemden van Egyptische katoen heeft besteld. Deze man sprak Nederlands omdat hij in de haven heeft gewerkt, dus dat was erg grappig. Daarna zijn we naar het station geweest, waar we info hebben opgevraagd over een Indrail Pass, waarmee je onbeperkt kan treinen. Deze moet je met Engelse ponden betalen, dus daarvoor gaan we morgen even terug. Toen heeft Mr Alam ons naar een net Islamitisch restaurantje gebracht, waar we heerlijk hebben gegeten. Na het eten zijn we langs de 'Queen's Necklace' gereden, de kustlijn bij lantarenpaallicht, wat eruit zag als een echte ketting, erg mooi! Toen weer in de file terug, dat duurde wel erg lang! Uiteindelijk hebben we een mooi prijsje gemaakt voor de taxichauffeur (1000 Rupee = 15 euro). Nu zijn we weer terug in ons sjofele hosteltje, maar er is tenminste airco en een douche dus niks te klagen.

Morgenochtend worden we door Mr. Alam opgehaald en gaan we naar Elephanta Island, en Ro zijn nieuwe overhemden ophalen. En een ticket regelen voor onze reis naar de volgende stad, Jodhpur! Hier willen we overmorgen al heen, dus hopen dat dat gaat lukken!

Tot zover, we zijn trouwens echt blij dat we met zijn tweeën zijn, want het is inderdaad vies, druk en RAAR!

Dikke kus van ons

PS: Als je geen mailtje hebt gehad, kun je je alsnog even inschrijven links op deze pagina.

• 05 Oktober 2011 - 19:02

Linda:

Klinkt wel erg leuk! Benieuwd naar jullie volgende verhaal

• 05 Oktober 2011 - 19:03

Edith:

Ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Ja die eerste indruk herken ik wel van Java en Lima.

Veel plezier morgen
    xxx mama

• 05 Oktober 2011 - 20:56

Fardau:

Wat ontzettend leuk dat jullie ons op deze manier in nederland op de hoogte houden! Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Kan me voorstellen dat het super druk daar is! Doe voorzichtig en ben al benieuwd naar het volgende verslag! Dikke kus

• 06 Oktober 2011 - 07:38

Anja:

Wauw jongens, te gek dat jullie dit meemaken! Heb je niet het gevoel dat je in een filmscenario zit?
    Liefs en op naar het volgende avontuur!

• 11 Oktober 2011 - 09:09

Linda & Richard:

Mijn hemel 500000 kledingstukken per dag met de hand WOW ik heb al moeite onze 150 kledingstukken in de wasmachine te doen hahaha. Geweldig om jullie op deze manier te kunnen volgen, blij dat jullie veilig zijn aangekomen in dat gekke land. xxx

Verslag uit: India, Bombay

Incredible India.....