Khajuraho - Reisverslag uit Khajuraho, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu Khajuraho - Reisverslag uit Khajuraho, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu

Khajuraho

Door: rolandenmarije

Blijf op de hoogte en volg Roland en Marije

22 Oktober 2011 | India, Khajuraho

Dag lieve allemaal!

Eerst even een horrorverhaal!

Gisteravond zijn wij om 23.20 vertrokken naar Khajuraho, dit was een treinreis van ongeveer 7 uur. Nu zit het systeem hier zo in elkaar dat je een kaartje reserveert, maar dat je op een wachtlijst kunt komen te staan. Ongeveer een paar uur voor vertrek worden de laatste plekken dan verdeeld over de mensen op de wachtlijst. Wij stonden op nummer 33 en 34 dus geen probleem zeiden ze.... Je raadt het al, de plekken worden willekeurig verdeeld, en wij hadden pech. Dit betekende dus 7 uur op de meest gore traanplaat vloer zitten in het lawaaiige gedeelte bij de toiletten en dus geen slaap, en geen comfort. Was was dat vreselijk! Ongeveer een uur voor aankomst bood een aardige Indiër mij aan dat ik even op zijn bankje mocht liggen. Ik kon haast wel huilen van vermoeidheid en dankbaarheid! Maar ik was te moe om te kunnen slapen, en we waren er al snel. Maar dat deed me al wel even goed.

Toen we het hotel reserveerden hadden we een pickup service geregeld, maar die was nergens te bekennen. Dus we werden belaagd door rickshawdrivers, en wij maar zeggen, "nee we wachten op de pickup." "okay okay, but if they don't come you come with me, yes?" Na 50 van zulke gasten en geen slaap kun je je ons humeur wel voorstellen! Nadat ik voor de 3e keer naar het hotel gebeld had zeiden ze dat we maar een rickshaw moesten nemen, inmiddels een uur verder... Wat bleek, de tuinman had eerder opgenomen en die begrijpt geen engels, die zegt alleen maar Yes. Bovendien had de pickup er wel gestaan maar met een hele andere naam op het bordje. Na een warme(!!!) douche en een ontbijtje snel in bed gekropen en even bijgeslapen. Dus nu weer happy.

Het hotel waar we zitten is wel erg afgelegen, dus we gaan morgen verkassen. Khajuraho is niet zo erg toeristisch dus wel leuk om in een 'authentiek' dorpje te zitten!

Roland is op dit moment de filmpjes van het ziplinen en onze treinreis op youtube aan het zetten, dus die links volgen :)

Yes: http://www.youtube.com/watch?v=V82mhSN2zdY Beetje dom dat we er nu achter komen dat je ze ook via deze website kunt uploaden...

Zometeen gaan we lekker pizza eten (voor het eerst hier) en dan morgen snel verkassen en op tempeltocht en naar de watervallen 20 km verderop, waar als het goed is ook luipaarden zitten?? Hopelijk heb ik daar net zoveel geluk als in de woestijn!

Dikke kus!

@Marianne: Ik heb me dat zelf ook afgevraagd, van die zoon, ik heb even gegoogled en het is een andere zoon. Dat zou inderdaad wel erg wreed zijn (wat het sowieso is). In Mumbai heb je wel wat mooiere wijken, in Bollywood area, maar dat is het Beverly Hills van Mumbai dus onbetaalbaar volgens mij!

@Erik: Peru en India zijn twee aparte werelden. Peru is haast sereen en schoon vergeleken met India. Qua natuur hebben wij hier nog niet veel bergen of jungle gezien, dus vind het verder moeilijk om te zeggen.

@Arie en Anja: sneu van de poes zeg! Maar het zat er al lang aan te komen, fijn dat ze nog zo heeft genoten de laatste week. Roland is een mailtje aan jullie aan het schrijven met alle ins en outs over Chai thee ;)

• 22 Oktober 2011 - 12:29

Dorine:

Hallo, wat balen zeg van die treinreis, gelukkig kunnen jullie nu weer even bijkomen. Wel mooie verhalen allemaal.

Wist je dat albert heijn een theesmaak heeft van indiase chai met vanille, vast niet hetzelfde, maar misschien wel om een indruk te krijgen.

Liefs en blijf genieten. X

Verslag uit: India, Khajuraho