Back on the road - Reisverslag uit New Delhi, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu Back on the road - Reisverslag uit New Delhi, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu

Back on the road

Door: rolandenmarije

Blijf op de hoogte en volg Roland en Marije

13 Oktober 2011 | India, New Delhi

Dag lieve allemaal! De antibiotica zijn goed aangeslagen dus we konden weer onderweg. Vanochtend zijn we om half 6 opgestaan (dus toen jullie net in bed lagen, 1 uur 's nachts) en in het donker alles ingepakt want de stroom was uitgevallen. Om kwart voor 8 vertrok de bus en na een lange maar best comfortabele busreis kwamen we om half 4 aan in Jodhpur. Onderweg hebben we even goed de tijd genomen om de Indiërs te bestuderen. We waren namelijk de enige toeristen in de bus. Dit zijn onze waarnemingen:
- ze staren;
- ze smakken;
- ze boeren;
- ze hebben allemaal platjes;
- ze gooien al hun troep uit het raam;
- ze zijn erg ijdel op hun haar (zodra de bus stopt gaan ze allemaal hun haar kammen bij de achteruitkijkspiegel)
- en tot slot, hoe sloeberig ze er ook uitzien, ze hebben allemaal een mobieltje (die ze ook continu gebruiken)

We zaten onderweg ook wat te puzzelen en voornamelijk de man achter Roland vond dat erg interessant, die zat maar mee te kijken en toen de pen er mee ophield gaf hij gelijk de zijne. Ze kunnen dus ook best aardig zijn :D

Bij aankomst in Jodphur werden we bestormd door ongeveer 15 rickshaw chauffeurs die ons allemaal wilden brengen, voor maar 2 tot 10 rupees, nog geen stuiver dus! De chauffeur die we uitkozen bracht ons naar een ander hostel dan we aangaven, want ze krijgen hier allemaal commissie. We hebben voet bij stuk gehouden en zijn toch bij onze eerste keus gebleven, een knus hosteltje met een dakterrasje met uitzicht op de blauwe stad en het fort erboven, ik zal zo even een foto uploaden.

We hebben hier ook een andere Nederlander ontmoet, die op de motor aan het rondreizen is. Vanavond eten we mee met de familie dus ben erg benieuwd. Dan gaan we morgen he fort bewonderen.

Dikke kus!

• 13 Oktober 2011 - 12:02

Joram:

Wat leuk om te lezen allemaal hoop dat jullie nu echt kunnen gaan genieten en dat de virusjes maar weg mogen blijven. Heet de motorrijder toevallig Wilbert? Groetjes Joram.

• 13 Oktober 2011 - 12:33

Roland En Marije :

Ha ha ja we zijn weer helemaal happy nu! Die motorrijder heet trouwens Alex...

Ik heb de foto's trouwens niet allemaal bij het goede reisverslag gezet dus kijk ook even bij de andere verslagen!

xxx

• 13 Oktober 2011 - 12:45

Roland En Marije :

Vette meevaller vandaag! Het lijf wil weer meewerken en ik ben voorgedragen voor een scriptieprijs! Net de boost die ik nodig had!

Nu lekker relaxen op het dakterras. Oh trouwens, was het jullie al opgevallen dat Marije de grotere verhalen typt?

Groetjes Roland

• 13 Oktober 2011 - 17:07

Dorine:

Wauw ro, wat ontzettend gaaf, ben benieuwd.
    Hebben jullie overigens al door dat het hier nog zomertijd is, dus het tijdsverschil maar 3,5 uur is....

Dikke kus

• 14 Oktober 2011 - 07:27

Roland En Marije :

nee dat hadden we niet door haha!

• 14 Oktober 2011 - 21:53

Edith:

Heb nu pas tijd gehad om het verslag te lezen, maar wordt goed op de hoogte gebracht door Papa en Dorine.
    Fijn dat jullie opgeknapt zijn en weer en route.

xxx mama

• 18 Oktober 2011 - 06:37

Anja:

Hey Roland, heb je daar ook post gekregen in het verre India. Hoe zit dat met die voordracht over een prijs voor je scriptie? Gaaf man.
    En Marije......ik mis jullie verslagen.
    Het is al weer even geleden.
    Gaat het nog goed met jullie?
    Genieten jullie er nog van? Nog heftige dingen meegemaakt? We willen natuurlijk wel alles weten!
    Liefs

• 18 Oktober 2011 - 08:29

Linda & Richard:

Iedere dag uit het werk vlieg ik naar de computer om jullie reisverslagen te lezen maar het blijft zo stil de laatste dagen...wordt er nog wat beleefd daar in dat verre India? Liefs van ons

Verslag uit: India, New Delhi

Incredible India.....