Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu

Taj Mahal

Door: rolandenmarije

Blijf op de hoogte en volg Roland en Marije

20 Oktober 2011 | India, Agra

Dag lieve allemaal!

Inmiddels zijn we gisteren aanbeland in Agra na een slopende treinreis, wat waren wij moe! Dus vroeg naar bed gegaan zodat we de zonsopgang bij de Taj Mahal konden zien. Het was helaas superdruk dus we waren te laat binnen maar we hebben ons toch goed kunnen vergapen aan de Taj, een must see! Het verhaal achter de Taj Mahal is erg triest, het is een tombe voor de favoriete vrouw van Sjah Jahan, die stierf bij de geboorte van haar 14e (!!!) kind. Na 22 jaar was de Taj af, en werd Sjah Jahan gevangen genomen door zijn eigen zoon en heeft tot zijn dood zijn eigen bouwwerk door een klein raampje kunnen zien in Fort Agra, een paar kilometer verderop. Na zijn dood is hij bij zijn vrouw begraven in de Taj.
Nadat we treinkaartjes hebben geregeld met de bus naar Fatehpur Sikri gegaan, een verlaten oude stad met een gigantische moskee. Helaas voelde ik me niet zo goed (gloeiend van de koorts en kippenvel) dus niet al te lang gebleven. India is echt slopend voor je lijf! Nu even paracetamol genomen en vandaag maar rustig aan doen, dan ben ik morgen weer fit voor onze reis naar Kajuraho, met de tempels met de Kamasutra afbeeldingen. Ben erg benieuwd! Daarna reizen we door naar Varanasi, waar we Diwali gaan vieren!

@RJ: kamelenscheten.... Die beesten ruften en boeren aan een stuk door! Net als de gemiddelde Indiër eigenlijk...

@Linda: internet is hier te traag om het filmpje te uploaden, dus die hou je tegoed!

Liefs!!!

• 20 Oktober 2011 - 10:59

Geert Jan:

Supergaaf wat jullie allemaal beleven! Op het ziek en beroerd zijn na dan..... Wel goed opletten bij de kamasutraplaatjes he! Kusjes

• 20 Oktober 2011 - 11:09

Marianne:

Dank je voor het verhaal, dat kende ik niet. Wat kunnen je eigen kinderen wreed zijn, was het die zoon van wie zijn
    favoriete vrouw tijdens de bevalling is gestorven?
    Dit weekend een Indiase ontmoet uit Mombai, zij gaat 24 oktober terug naar haar land, heeft gestudeerd en werkt over de hele wereld. Wij zaten in Londen bij Mark, terwijl ik jullie foto's in gedachten nam kon ik mij niet voorstellen dat zij daar zou wonen maar er zullen ook vast hele rijke buurten zijn.
    Beterschap! en veel plezier

• 20 Oktober 2011 - 19:15

Erik:

Hey Roland en Marije,
    Ik zit op een verdwaald moment jullie observaties te lezen, erg interessant wat jullie allemaal beleven en wat jullie er van vinden. Ben benieuwd of Marije nog overeenkomsten dan wel verschillen met Peru ziet. Karin zit momenteel in Ethiopie, it's a small world! Lieve groeten vanuit Bunnik en blijf genieten! Besos, Erik

• 22 Oktober 2011 - 08:59

Anja En Arie:

Marije, volgens mij moet jij een boek gaan schrijven: je kunt het zo smakelijk opdienen! We genieten erg van de verslagen. Have fun bij de kamasutra-afbeeldingen.
    Roland, wat is dat, die Chai thee? Hebben wij hier ook zoiets? Waar wordt het van gemaakt? Je maakt me wel nieuwsgierig.
    Even ook wat minder nieuws.
    Afgelopen zondag is Zoela overleden.
    Na een week van intense oplevingen en mega maaltijden, gaf ze het plotseling op. Beter maar zo, anders hadden we haar toch binnekort moeten laten inslapen, want het was duidelijk dat het niet goed met haar ging. Wel heeft ze de laatste week ook nog echt genoten, gaf zelfs Kees nog een keer een kopje, die een heel verbouwereerde kop opzette! Zoela knipoogde gewoon en sprong zo over hem heen. Mooi hè?
    Liefs en we blijven jullie volgen!

• 22 Oktober 2011 - 09:57

Edith:

Lieve Roland en Marije

Fijn dat je net even gebeld hebt, ik begrijp dat of je batterij van de telefoon leeg was of dat de verbinding wegviel.
    Dus dat is even gek gedag zeggen.

Ga nu maar lekker eten en goed uitrusten, morgen is er weer een dag en dan ziet alles er weer heel anders uit.

liefs mama

Verslag uit: India, Agra