Goodbye Incredible India - Reisverslag uit Arambol, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu Goodbye Incredible India - Reisverslag uit Arambol, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu

Goodbye Incredible India

Door: rolandenmarije

Blijf op de hoogte en volg Roland en Marije

28 November 2011 | India, Arambol

Dag lieve allemaal,

Dit is dan ons laatste verslag vanuit India. Morgenvroeg vertrekken we vanuit Arambol om de laatste trip af te leggen. Dat wordt een reis van 32 uur...

Jullie hebben vast gemerkt dat onze verslagen in het begin soms een wat negatieve ondertoon hadden. Na een tijdje werden de berichten steeds vrolijker. Dat is precies wat India met je doet. Je moet van dit land leren houden.
Bij de voorbereidingen van deze reis hadden we het al vaak gehoord: India is een land van tegenstellingen; you'll love it and you'll hate it. En dat is absoluut waar. Het heet niet voor niets 'Incredible India'!

Deze reis was echt de ervaring van ons leven. De geuren, de kleuren, de geluiden, de mensen, het eten, de natuur: niets is hetzelfde als in Nederland. Zo zullen we de prachtige beelden vanuit de Nilgiri Express nooit vergeten; het geschommel op een kamelenrug; het slapen in de woestijn onder de sterrenhemel; het ziplinen bij het Mehrangarh fort; de ontelbare shops die taxichauffeurs ons lieten zien (niet geheel vrijwillig); de mooie zeeën en stranden; de verrotte bussen; de warmte; de heerlijke (en afgrijselijke) geuren; het douchen op een olifant; de chipmunks die op de raarste plekken tevoorschijn komen en dan is er ook nog de enorme verzameling talen, culturen en religies. Maar ook de armoede, de bedelaars, de sloppenwijken en de straathonden zullen ons altijd bijblijven.
Je leert hier ook pas echt waarderen wat je allemaal hebt en kan thuis!

Ik dacht ook dat ik Ro door en door kende, maar toch heb ik hier nog meer over hem geleerd. Zo blijkt hij een kei te zijn in afdingen (en ik totaal niet) en kan hij tóch verbranden, had ik ook nog nooit gezien :) Maar wat ik vooral heb ingezien is dat ik me geen beter persoon kan indenken om deze ervaringen mee te delen. Ik heb het al 100x gezegd, maar we zijn zó blij dat ik niet alleen ben gegaan!

Tja, India... We zitten al te fantaseren welke plekken we een volgende keer nog willen bezoeken. Want we zijn nog niet helemaal klaar met dit land!

En op de momenten dat de heimwee toesloeg, zochten we het eerste beste internetcafeetje op en als je dan die lieve reacties leest van iedereen die met je meeleeft en -geniet, kun je er weer helemaal tegenaan! Heel erg bedankt daarvoor, wat geeft dat een fijn gevoel!

Tot snel lieve allemaal, we komen naar huis!

Hele dikke knuffel,

Roland en Marije

  • 28 November 2011 - 18:10

    Marloes:

    Hallo Marije en Roland,

    Wat klinkt dat leuk zeg, volgens mij is het een ervaring voor je leven! Echt je wordt er gewoon jaloers van als je dit leest. Nog een fijne laatste dagen, en hopelijk tot snel!

    Mooie foto's en mooie verhalen!!

    Groetjes,
    Marloes

  • 28 November 2011 - 18:12

    Renske:

    Wat een (voor nu) laatste prachtbrief:)
    blij voor jullie!
    xxx

  • 28 November 2011 - 18:45

    Edith:

    Lieve Roland en Marije

    Ik tel de uren af dat ik jullie kan omhelzen en knuffelen.
    Ook hier zijn tegenstrijdige gevoelens aan de orde van de dag geweest, lieverds een goede reis naar huis en ik kan bijna niet wachten om jullie in mijn armen te sluiten.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmama

  • 28 November 2011 - 19:36

    Martijn:

    Wat een slot verhaal van een reeks prachtige verhalen en fotos. Geweldige ervaring op gedaan. Maar je weet: THERE IS NO PLACE LIKE HOME.

    Greetzzz.

    Martijn en Sandra en natuurlijk Thijmen.

  • 28 November 2011 - 19:59

    Linda & Richard:

    Dag schatjes tot snel!!! xxx

  • 28 November 2011 - 20:23

    Marianne:

    Geniet nog even en een goede reis terug naar dit koude natte stormachtige land!

  • 28 November 2011 - 20:43

    Piet En Anja:

    Jammer dat er een einde gekomen is aan deze vakantie. Maar als ik de reacties lees, zijn er ook veel die blij zijn dat jullie weer terugkomen. Geniet nog even en een goede reis weer terug.

    Piet & Anja

  • 28 November 2011 - 21:41

    Fardau:

    Heeeeeeeey reizigers, een hele goede terugreis gewenst!!!! Verheug mij om jullie weer te zien en de verhalen te horen.

    Liefs Fardau

  • 29 November 2011 - 21:56

    Dorine:

    Ja zusje en zwagertje, weer bijna thuis, kan niet wachten....

    Tot morgen.

    Xxxxx liefs

Verslag uit: India, Arambol

Incredible India.....

Recente Reisverslagen:

28 November 2011

Goodbye Incredible India

21 November 2011

Rolos Cameleros Tricolore

17 November 2011

Go Gokarna, Go Goa!!!

11 November 2011

Snooty Ooty

08 November 2011

Beachhoppen en bushoppen
Roland en Marije

Actief sinds 13 Aug. 2011
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 20109

Voorgaande reizen:

11 April 2018 - 18 Mei 2018

Joyful Japan

04 Oktober 2011 - 30 November 2011

Incredible India.....

Landen bezocht: