Rolos Cameleros Tricolore - Reisverslag uit Panaji, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu Rolos Cameleros Tricolore - Reisverslag uit Panaji, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu

Rolos Cameleros Tricolore

Door: rolandenmarije

Blijf op de hoogte en volg Roland en Marije

21 November 2011 | India, Panaji

GESPOT: ZEER ZELDZAAM WEZEN
Palolem, van onze verslaggever - Op zaterdag 19 november jl. heeft onze verslaggever een zeer zeldzaam wezen gespot op de stranden van Palolem. Dit wezen is geïdentificeerd als 'Rolos Cameleros Tricolore'. Mocht u dit wezen spotten, dan vernemen wij dit graag, zodat wij nader onderzoek kunnen doen naar deze bijzondere soort. -Zie bijgevoegde foto.-

Ja, dat is je straf af je vier uur gaat kayakken op zee. Alleen dacht ik dat hij maar 2 uurtjes zou gaan dus toen we na 2,5 uur nog geen Roland zagen werd ik (en het personeel van het guest house) toch wel erg bezorgd. Helemaal alleen op zee, stroming, kramp, rotsen... alle gedachten schoten door mijn hoofd. Dus besloot het guest house om maar even een boot de zee op te sturen om te gaan zoeken. Na een half uur belden ze vanaf de boot; 'ja hoor, hij is oke, hij heeft iemand ontmoet en ze besloten nog een stukje verder te gaan, met een uurtje is hij wel weer terug gepeddeld!' Dat was wel een hele opluchting. Maar toen hij na een uurtje terugkwam was ik ook wel even boos want hij had helemaal niet aan mij gedacht en dat ik zo ongerust zou worden. De Spanjaard die hij op zee had ontmoet voelde zich wel een beetje verantwoordelijk omdat hij had voorgesteld verder te gaan en bood ons daarom een lunch aan. Dat slaan wij niet af natuurlijk!

De volgende dag hebben we heerlijk niks gedaan op het strand. De ochtend erna zijn we op weg gegaan naar Benaulim beach, en hebben daar een wijze les geleerd: neem nooit advies aan over bestemmingen van oudere reizigers. Benaulim was ons namelijk aangeraden door een wat oudere Zweedse dame in Mamallapuram, maar wat bleek: op dit strand alleen maar senioren! Niet echt een bruisende plek dus. Daarom vanochtend verder gereisd naar Panaji, de hoofdstad van Goa. Vanaf hier doen we even twee of drie dagen uitstapjes naar Old Goa en de Spice Plantation in Ponda (waar je ook olifanten kunt wassen!). Woensdag begint hier ook een internationaal filmfestival (IFFI) en daarna gaan we nog even een paar dagen terug naar het strand.

Dikke kus!

• 21 November 2011 - 12:45

RJ:

Charmant, Roland! xD

• 21 November 2011 - 12:46

Roland:

Leuk hoor, zo'n foto op het internet zetten... Gelukkig was de kayaktocht het alles waard :-)

Ik ben op een klein strandje geweest (Butterfly Beach) dat zo'n 30 meter breed is en daar heb ik een man ontmoet die zichzelf Azaad noemt (Azaad is Hindi voor 'vrijheid'). Een grappig bewegende Israëlitische hippie die hier nu zo'n 6 maanden lang als een soort van holbewoner leeft. Azaad vertelde ons over een geheim stukje strand (Honeymoon Beach) dat verscholen zou zijn tussen twee gigantische monolieten. Luìz en ik hebben het helaas niet kunnen vinden; wat we wel vonden was het volgende dorpje, Agonda, dat zo'n 7km ver weg is van Palolem.

Erg veel en vooral erg mooie natuur gezien tijdens de tocht: 25 dolfijnen, visarenden vlak boven mijn hoofd langs, banyanbomen en hele universiteiten aan vis!

...al had zonnebrand wel prettig geweest :-)

• 21 November 2011 - 13:05

Renske:

hahahah! en gaaf!

• 21 November 2011 - 18:44

Arie En Anja:

Wij genieten met jullie mee, maar dan zonder die 3 kleuren, maar eerder met kippenvel! Hebben net ook gisteren een wereldreis gemaakt naar Frankrijk en jullie moeten de groeten hebben van Jan, Rita en de 3 biggetjes! Het is hier vreselijk mistig, dus weinig te zien in de omgeving.
    flink de kachel aan om een beetje warm te blijven. We kijken er onderhand wel naar uit dat jullie weer thuis komen, met al jullie geweldige verhalen! Geniet nog lekker van de laatste dagen!
    Liefs van ons

• 21 November 2011 - 19:34

Martijn:

Ik heb dit wezen vaker gespot.

Met wie kan ik contact opnemen??

Hahahaha.

Trouwens mooie leef omgeving.

Good luck and greetzzz from Holland

• 27 November 2011 - 13:06

Erik:

Hoi Roland en Marije,

Ontzettend genoten van jullie prachtige verhalen. Het einde nadert, met als voordeel dat we de verhalen binnenkort "live"van jullie kunnen horen! Geniet van die laatste mooie momenten, voor je het weet ben je weer opgenomen in de grijze hollandse massa! Goede terugreis en tot..........in Eck en Wiel?

Erik

Verslag uit: India, Panaji