Go Gokarna, Go Goa!!! - Reisverslag uit Pololem, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu Go Gokarna, Go Goa!!! - Reisverslag uit Pololem, India van Roland en Marije - WaarBenJij.nu

Go Gokarna, Go Goa!!!

Door: rolandenmarije

Blijf op de hoogte en volg Roland en Marije

17 November 2011 | India, Pololem

Dag lieve allemaal!

Als ik al die berichten op Facebook zie over boerenkool met worst en die koude temperaturen krijg ik nòg minder zin om naar huis te gaan! Want de tijd begint aardig op te raken hier maar het is hier nog zo heerlijk!

We zijn inmiddels van de Nilgiri berg afgekomen waar het 's nachts ook wel heel erg koud was (4 dekens en alle kleren aan)! Vanuit Ooty zijn we doorgegaan naar Gokarna, vlak onder Goa. Daar was een soort van verborgen baaitje met ongeveer 6 restaurantjes/guesthouses waar we heerlijk hebben ge-Robinson Crusoëd :) In het restaurant, een grote bamboehut, liepen ook pups en katten en over het strand allemaal koeien dus het was een echte beestenboel, heerlijk! Toen we gisteravond daar nog wat zaten te kletsen met wat andere toeristen vertelden ze dat er achter ons strandje (Om Beach) nog twee van zulke baaitjes waren. Dus daar wilden wij vanochtend heen voor een extra nacht. Maar omdat Roland zijn telefoon steeds raar doet bleek het al 11 uur te zijn (wij dachten 8 uur ofzo)! Dus toen werd het al erg heet en hebben we toch maar besloten de (lange) trip met de backpacks over de rotsen te skippen en weer verder omhoog te reizen. We hebben immers nog maar 13 dagen!

Dus na een dagje bussen zijn we aangekomen in Palolem, in het zuiden van Goa. We logeren in de meest krakkemikkige hut die er is (ze noemen het funny huts omdat ze zo wiebelen), maar het is 20 meter van het strand en maar 400 Rupies (6 euro) per nacht! Het is hier ontzettend toeristisch dus je krijgt daardoor wel echt een beetje vakantiegevoel in plaats van reisgevoel. Morgen gaan we nog even de laatste souvenirtjes kopen en heerlijk zonnen en zwemmen. Ook willen we hier nog een scootertje huren en lekker gaan toeren. Er worden hier ook heel veel activiteiten aangeboden: yoga, kooklessen, surfen, varen... noem maar op! Wij gaan ons dus niet vervelen :)

Wij blijven de laatste dagen nog in Goa, een paar verschillende stranden bezoeken en landinwaarts nog een paar stadjes en dorpjes bezoeken en dan pakken we de 29e de trein naar Mumbai, waar we dan alweer naar huis gaan. We hebben heel veel zin om iedereen weer te zien maar nu nog even niet hoor ;)

Roland zal zometeen de foto's posten!

Hele dikke kus!

• 17 November 2011 - 18:39

Dorine:

Ha luitjes,
    Blij weer wat van jullie te horen, fijn dat jullie het nu zo goed hebben.
    Geniet nog lekker van deze 2 weken, wij kijken alweer uit naar jullie thuiskomst.

Vell liefs, je zus

• 18 November 2011 - 09:46

Jan B:

hai.
    nog even een paar daagjes flink afzien en dan terug naar de armoede van het koude friesland.
    groetjes jan en mieke.

• 18 November 2011 - 15:49

Rensie:

mmmmmmm wat klinkt dat lekker! baaitjes, hutjes:) mmm.
    maar ik vind het ook fijn als jullie straks weer hier zijn!!
    fotoavondje:)
    dikke kus!

• 20 November 2011 - 11:16

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...wat fijn dat jullie zo genieten
    en ik geniet weer van jullie verhalen
    liefs en take care
    Hanneke Tiel